Consumator: Un cetatean pentru care actul de cumparare a unui produs alimentar este realizat la intamplare si nu vizeaza un obiectiv anume in favoarea unui anumit agricultor.

Consum-Actor: Un “consum-actor” este un cetatean responsabil si constient care prin orientarea actului de cumparare a unui produs alimentar inspre anumiti agricultori si produse poate atinge o dimensiune de ordin economic, social si ecologic pentru acei agricultori:

Dimensiunea economica a actului de cumparare:

Alegerea cumpararii anumitor produse alimentare (in cazul de fata produse ecologice si/sau traditionale) de la un anumit grup de agricultori poate sa-i permita acestuia un venit economic corect si stabil.

Dimensiunea sociala a actului de cumparare:

Prin decizia de a cumpara alimente traditionale si ecologice de la un anumit grup de agricultori, consumatorii pot obtine garantii de sanatate consumand alimente de calitate (Calitate nutritionala; reziduala; organoleptica; vizuala; etica; tehnologica).

In acelasi timp se poate mentine un tesut social in satul romanesc in vederea evitarii fenomenului de “desertificare umana “ a spatiului rural.

Dimensiunea ecologica a actului de cumparare:

Orientarea actului de cumparare inspre produse provenind din ferme certificate ecologic permite o mai buna protejare a mediului in zona de productie.

GRUPUL DE CONSUMATORI

Obiectiv potential: Sustinerea unei agriculturi taranesti locale prin orientarea actului de cumparare in mod voluntar si organizat inspre anumiti agricultori.

2.1. Grup informal de consumatori: Grup realizat de o maniera informala din mai multi consumatori si care isi propun atingerea in comun a unui anumit obiectiv intr-o anumita perioada de timp.

2.2. Grup formal de consumatori: Grup formal din punct de vedere juridic, de regula organizat sub forma unei asociatii neguvernamentale.